سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اصول کارکرد یک لودسل فشاری

لودسل یک مبدل است که نیرو را اندازه‌گیری می‌کند و این نیرو را به عنوان سیگنال الکتریکی ارائه می‌دهد. بیشتر سلول‌های بار از یک فشار سنج برای تشخیص و اندازه‌گیری بار استفاده می‌کنند، اما لودسل هیدرولیکی و پنوماتیکی نیز موجود است.

لودسل دارای فشار سنج (Strain Gauge)

سلول‌های بار فشارسنج معمولا دارای چهار فشار سنج هستند که آنها در پیکربندی پل وتستون قرار می‌گیرند و یک مدار الکتریکی که دو بازوی پل را متعادل نگه می دارد.

نیرویی که اندازه‌گیری می‌شود، فشارسنج را در این نوع سلول بار تغییر شکل می‌دهد و تغییر شکل با تغییر در سیگنال الکتریکی اندازه‌گیری می‌شود.

چگونه یک لودسل فشاری کار می‌کند؟

در اصل، یک سلول بار فشاری بلوکی است که برای نگه داشتن بار در یک نقطه و اندازه گیری فشار طراحی شده است. در حالی که لودسلهای تنشی نیروی کششی را اندازه می‌گیرند، این لودسلها یک نیروی فشاری را در امتداد یک محور واحد اندازه‌گیری می‌کنند. به طور کلی، یک لودسل فشاری در زیر جسم مورد نیاز برای اندازه گیری قرار می‌گیرد و وزن را مشخص می‌کند.

همان طور که قبلا ذکر شد، فشارسنج در یک لودسل فشاری هنگام اعمال بار تغییر شکل می‌دهد و از این تغییر شکل برای اندازه‌گیری استفاده می‌شود. بسته به نوع کاربرد، از سلول‌های باری فشاری برای تعیین هرگونه تغییر نسبی در مقاومت استفاده می‌شود. استفاده از مدار پل وتستون اجازه می‌دهد تا این تغییرات نسبی با دقت زیادی اندازه‌گیری شوند و نتایج قابل اطمینانی حاصل شود.

سلول‌های باری فشاری به طور کلی از موادی ساخته شده‌اند که در برابر زنگ زدگی و خراش مقاوم هستند، زیرا صفحه اصلی برای ارائه نتایج دقیق باید از هرگونه تغییر شکل فارغ باشد.

برای اطمینان از این امر، اغلب از یک پوشش سخت شده در صفحه پایه استفاده می‌شود. سلول‌های باری فشاری به طور خاص برای کاربرد در جایی طراحی شده‌اند که فضا محدود باشد و ساخت آنها می‌تواند بسیار کم حجم باشد. آنها همچنین برای استفاده برای بارهای با ظرفیت بسیار بالا ایده‌آل هستند.

این لودسلها کاملا دقیق هستند و در صنایع باسکولی بسیار مفید و کاربردی خواهند بود. عملکرد لودسلهای فشاری بسیار متنوع است و قادر به اندازه‌گیری بارهای خارج از مرکز هستند، که برای اطمینان از صحت اندازه‌گیری بسیار مفید خواهند بود.

سلول‌های باری فشاری همچنین طول عمر بالایی دارند و با ارائه خدمات کالیبراسیون لودسلهای معمولی، می‌توان ثبات و صحت عملکرد آنها را تضمین کرد. سلول بار یا لودسل یکی از اجزاء باسکول‌ها است که در صورتی که نگهداری مناسبی از آنها به عمل آید، طول عمر بالایی خواهند داشت.

سهولت اندازه‌گیری با یک سلول باری فشاری به سرعت بخشیدن به پردازش و خروجی، کاهش زمان صرف شده برای به دست آوردن نتایج و در نهایت کاهش هزینه کمک می‌کند.

سلول‌های بار فشاری ارائه شده توسط پارس موازین

پارس موازین مجموعه‌ای از سلول‌های باری فشاری را ارائه می‌دهد، که به خصوص برای استفاده در اندازه‌گیری وزن در فرآیند مهندسی مواد و توزین مخزن مناسب هستند.

لودسلهای فشار برای استفاده در محیطهای خطرناک به صورت ضد انفجار قابل ارائه هستند و دارای گواهینامه بین المللی نیز می باشند. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره سلول‌های باری فشاری کسب کنید، لطفا با ما تماس بگیرید و با یکی از اعضای تیم پارس موازین از قسمت فنی و مهندسی گفتگو کنید.